any emotion , if it is sincere, is involuntary


Saturday, June 11, 2011

- BERDAKWAH DAN PENDAKWAH -

sedang aku leka berborak dengan kawan aku. kami macam telah diprogramkan untuk berhenti pada waktu ayat ni terkeluar. di kenduri tadi. 

 




- memang salah perempuan berbonggol bonggol, tinggi tinggi tu. macam unta. even, dalam AL-QURAN pun ada cakap.






magic, macam memang ditakdirkan.  well, berdakwah memang tak payah kira tempat (: 




aku angguk dan membenarkan ayat ayat dia (: memang aku tahu. aku rasa, ramai tahu, tapi buat buat tak tahu, atauu memang belum tahu. 




sebab tu, aku tak berapa berkenan tengok bonggol, dann anak tudung yang memang SENGAJA direka untuk bonggol tu --' 





member dah tetiba rasa belakang tudung aku. rasa rambut aku berbongol atau tak. aku memang dapat tangkap, dia mesti dengar jugak ayat tu. aku senyum, tepis tangan dia. 




tanya,  - apesal, kau pegang belakang aku tadi ?

jawapan, - takde, aku dengarr... 


aku potong, - tauu, tauu (: 





aku senyap, berfikir. betul la tu. memang tak payah kira tempat kalau nak berdakwah ni. senyum lagi. 







dan ternampak, si pemberi kata kata tadi tidak berstokin. 



cepat cepat bisik dalam hati sebelum syaitan bisik jahat

-takpelah. kita bukan tengok orangnya, kita tengok, ambil kata kata, nasihatnya. asal benda betul, kan. 





terima nasihat yang betul tanpa perlu memandang pada siapa pemberi nasihatnya. manusia, bukan ada yang sempurna. 







aku ada terselak surat khabar dan terpandang, IRMA HASMIE. tahu perubahan imej dia ? aku teruja sebenarnya sebab, aku lihat dengan jelas. dia berstokin. sebab tu aku teruja. perubahan imej dia lengkap pada pandangan aku melalui surat khabar tu (: 







aku ingat kan diri sendiri. yeah. jadi macam itu, kan baik. insyaALLAH. doakan aku juga. 



berstokin satu benda kecik yang kita selalu lupa. kan ? 



hmm. apa betul adinda dah berubah ? moga betul .  ameen








okayh. babai (: 




p/s.  jangan biar jauh diri.

No comments:

Post a Comment