any emotion , if it is sincere, is involuntary


Saturday, July 2, 2011

-SELEPAS BERSIH OTAK -

selepas sedikit sebanyak bahan bacaan aku telek. 



aku tak tahu sama ada surat khabar yang aku baca bersifat pro kerajaan atau aku yang terlupa nak baca yang pro pembangkang. 





tapi, aku rasa. 




perhimpunan haram. as dorang tak dapat kebenaran dan permit dari pihak berkuasa, 
iaitu BERSIH, tidak lah sebersih namanya. 




SPR tak telus ? tapi, pihak pembangkang menang 4 DUN . kenapa SPR tak menang kan terus semua DUN kepada kerajaan ? atau kekal kan 2 DUN pembangkang je. 




aku juga percaya, rakyat bijak memilihdan berfikir. 




aku juga percaya, media dan akhbar mainkan peranan yang amat besar untuk membuat rakyat berfikir secara kritis dan telus. 




keh keh keh.




aku sokong kalau betul, motif BERSIH adalah BERSIH.


tapi, 

i won't 


 kalau BERSIH ada agenda lain yang tersembunyi. err, contoh, untuk tutup masalah ketua parti pembangkang, perhaps ? 




kihkihkih. 




tapi, macam mana kalau perhimpunan haram ini, membuatkan kita bermandi darah ?




nauzubillah. 



si AMBIAGA, sememangya aku tak kan sokong. she's  anti - islamic bhai. definitely, won't agree for everything she had planned. * how come aku boleh tersalah pro dengan anti ? --' *




pada dasarnya, hakim atau majlis kehakiman tidak masuk campur dalam politik. secara dasar jea la NAMPAKNYA. --'





A. Samad Said, juga satu tokoh besar yang ternama, bernaung sekali di bawah perhimpunan haram ini, dann aku rasa secara peribadi, dia boleh berfikir dengan lebihhhh kritis berbanding rakyat lain nya. tapi, errr. join jugak ke, pak ? 






okayh. sambung baca. 






babai.






















p/s. aku sahut cabaran 30 hari mendera jiwa bersama chema . pehh.

1 comment: