any emotion , if it is sincere, is involuntary


Monday, April 30, 2012

hari isnin, hari terakhir bulan april

assalamualaikum 


malam ni aku rehat kan sikit otak dari fikir pasal assignment. 

sangat penat jadi diri aku sebenarnya. 


berpura dengan perasaan. 
otak, hati, jiwa dan kelakuan tak seiring . tak sejalan. tak senada. tak seirama. berentak kan. berkecamuk. 


sibuk nak ingat tanggungjawab pada pelajaran. jangan mengeluh, hafizah.
sibuk nak ingat tanggungjawab kenapa aku ada kat bandaraya sintok. jangan mengeluh, hafizah. 
sibuk nak ingat tanggungjawab pada hati. jangan mengeluh, hafizah.

harap aku tak kan pernah lupa tanggungjawab pada ILLAHI, insyaALLAH. juga, tidak lupa tanggungjawab pada mak. mak yang satu. 




bila tengok Kabhi kushi kabhi ghum yang tah macam macam eja sebenarnya tadi, aku rasa rindu. rindu kat mak, rindu kat.. arwah ayah. 




ayah sentiasa tunggu doa dan amal baik yang kau buat untuk dia, hafizah. read the Al-Quran and stay calm. harap aku tak tinggal ihsan yang kecil ni untuk arwah ayah yang dah bawa aku kenal dunia ni. 






terbaca lagi, ramai sungguh remaja sebaya aku kahwin awal. :) rezeki jodoh mereka sampai dulu. 
dan aku terus putar, repeat, rewind dan ulang lagu yang sama, 


di hari persandinganmu. 




tatau, tade motif. tade sapa yang kahwin. tapi, aku lihat bibit bibit itu dari kejauhan. biarlah, hafizah. mungkin itu yang tertulis kat luh mahfuz. jodoh kau bukan dengan dia. 




rela hati lepaskan ? eceh. matang sangat soalan khenn.








okayh, bye. 










apa pun, aku tetap tak setuju dengan BERSIH. tetibaaaaaaaaaa politik kau ! kerlasss
 

No comments:

Post a Comment